środa, 8 sierpnia 2012

Hell hath no fury...?

Co to jest homoseksualizm? Ano, drogie dzieci, "do niedawna był patologią seksualną, obecnie jest akceptowany, aczkolwiek nie jest miłością, a jedynie zaspokojeniem (…) pewnego przymusu emocjonalno-seksualnego". Tak przynajmniej mówi jeden z podręczników do wychowania do życia w rodzinie. Albo precyzyjniej: pani S. mówi, że podręcznik tak mówi.

[Swoją drogą: przymus emocjonalno-seksualny, bardzo ładna definicja].

Podobnych perełek pani S. przytacza więcej. Aborcja to morderstwo, dziewczynki są bardziej uczuciowe od chłopców, spełniają się w swojej kobiecości (a chłopcy spełniają się w pracy, najlepiej naukowej, bo testosteron to siła rozumu). A wszystko z tych podręczników, co to ma nam na nich wyrosnąć to młode, nowe pokolenie.

Tekst pani S. może i irytuje brakiem dystansu do tematu, ale nie dziwię się furii w tej Furii. Mnie też zęby niejeden raz zgrzytnęły o siebie. I bardzo, ale to bardzo poważnie bałabym się o to młode pokolenie, gdyby nie podsłyszana w autobusie rozmowa dwóch chłopców, na oko 12-letnich.

- Ty, ale jak ja już będę miał dziecko, to nie wiem, jak mu dam na imię - zamyślił się drobny blondyn w bluzie z kapturem.
- E, ty to nie będziesz miał dziecka - zarechotał drugi, w za dużym dresie. - Nie będziesz mógł mieć dziecka z tym swoim chłopakiem.
- No może i nie - zgodził się stoicko blondyn. - Ale co cię obchodzą szczegóły mojego życia prywatnego?

3 komentarze:

  1. Pewnym pocieszeniem może być to, że dzieci najprawdopodobniej tych podręczników wcale nie czytają - ani na lekcjach, ani w domu. A rozmowa dwunastolatków zaiste rozbrajająca. ; D

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest coś takiego jak podręczniki do wychowania do życia w rodzinie? O_O Bo jak dla mnie to brzmi jak jeden z mitów, narosłych wokół tego przedmiotu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narsil: są, są. Zaskoczona Twoim pytaniem aż sprawdziłam (wcześniej dość naiwnie założyłam, że skoro pani coś analizowała, to to coś istnieje).

      Esther: tylko że ja nie jestem pewna, czy to mnie pociesza.

      Usuń